Privacy and GPDR Cookie Consent

ΚΥΒΟΙ & άλλα Παιχνίδια Στοίβαξης: Πολλά και Σημαντικά Οφέλη

ΚΥΒΟΙ & άλλα Παιχνίδια Στοίβαξης: Πολλά και Σημαντικά Οφέλη 

Τα παιχνίδια στοίβαξης διασκεδάζουν τα παιδιά από την πολύ μικρή ηλικία· αποτελούν, όμως, παράλληλα εξαιρετικά εργαλεία για την ανάπτυξή τους, τόσο της σωματικής όσο και της γνωσιακής, έχοντας σημαντικά οφέλη που ξεκινούν από τη βρεφική και συνεχίζονται και στη νηπιακή ηλικία, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη σχολική τους ζωή που θα ακολουθήσει.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ

Όλοι έχουμε παίξει με στοιβαζόμενα παιχνιδια. Ακόμα και αν δεν είχαμε, ως μωρά σίγουρα αυτοσχεδιάσαμε καθισμένοι στο πάτωμα στοιβάζοντας ποτήρια, κατσαρολικά ή αυτοκινητάκια το ένα πάνω στο άλλο.

Ποια είναι λοιπόν τα στοιβαζόμενα παιχνίδια;

Είναι όλα όσα μπορούν να επικαθίσουν το ένα πάνω στο άλλο, συνήθως σε διαφορετικά μεγέθη (από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο) και χρώματα. Τέτοια παιχνιδια λοιπόν είναι:

- Κύβοι με παραστάσεις ή αριθμούς

- Δαχτυλίδια σαν ντόνατ που περνούν μέσα απο ένα κάθετο πόλο

- Ποτηράκια ή μπωλάκια που στοιβάζονται ανάποδα το ένα πάνω στο άλλο

- Γεωμετρικά σχήματα κάθε είδους σε διαφορετικά μεγέθη


ΟΦΕΛΗ

Ας δούμε τα οφέλη που αποκομίζει ένα παιδί παίζοντας με στοιβαζόμενα είδη

ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ενισχύεται πρωτίστως η λεπτή κινητικότητα του παιδιού, δηλαδή η ικανότητά του να χειρίζεται τους πιο μικρούς μύες, των χεριών, δαχτύλων και καρπών.

ΑΔΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: ενισχύεται ομως και η αδρή κινητικότητα του παιδιού, ειδικότερα όταν οι κύβοι είναι σε μεγαλύτερο μέγεθος, όπως αυτοί εδώ ή οι ακόμα μεγαλύτεροι όπως αυτοί εδώ. Τέτοιο μέγεθος που το παιδί παίζοντας θα πρέπει να σηκωθεί, να μετακινηθεί ή να καθίσει.

 

ΓΝΩΣΙΑΚΑ ΟΦΕΛΗ

ΟΠΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: ή αλλιώς ο συντονισμός ματιού-χεριού. Είναι η δεξιότητα που επιτρέπει στα μάτια να καθοδηγούν τα χέρια με ακρίβεια προκειμένου να εκτελέσουν μια δραστηριότητα. Η δεξιότητα αυτή είναι προαπαιτούμενη σχεδόν για κάθε άλλη που θα κληθεί να αναπτύξει το παιδί στη συνέχεια, όπως τα αθλητικά παιχνίδια, η γραφή και η ανάγνωση.  

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΧΩΡΟΥ: επιτρέπει στο παιδί να οργανώνει διανοητικά και κυριολεκτικά τα πράγματα στον κόσμο του. Να εντοπίζει αντικείμενα και να πλοηγείται αποτελεσματικά μέσα στο χώρο. Μία εξίσου σημαντική δεξιότητα, τοσο για ένα σωρό άλλες που θα συναντήσει στα μαθησιακά του χρόνια, όσο και για να αναπτύξει τις απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητές του. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ: μαθηματικές και γεωμετρικές έννοιες εισάγονται και εμπεδώνονται πολύ αποτελεσματικά. Σχήματα, όγκη, μεγέθη, αποστάσεις, αποτελούν όλα μαθηματικές έννοιες που γίνονται άριστα ανιληπτές μέσα από ένα στοιβαζόμενο παιχνίδι. 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΟΥ: Εξαιρετικά εργαλεία για να μάθει το παιδί να αναγνωρίζει και να λέει τα χρώματα, τα ζώα, τις υφές και οτιδήποτε άλλο ερέθισμα παρέχει το συγκεκριμένο κάθε φορά στοιβαζόμενο παιχνίδι. 

Δείτε πόσες διαφορετικές λειτουργίες μπορεί να επιτελεί ένα και μόνο ΠΑΙΧΝΙΔΙ

  • παιχνίδι στοίβαξης: βάζω το ένα κουτί πάνω στο άλλο
  • αντιστοίχσης (αντιστοιχίζω το κάθε ζωάκι στο σωστό κουτάκι του αναγνωρίζοντας τη ζωγραφιά στον κύβο)
  • φαντασίας: ("Μια φορά κι έναν καιρό ήταν έναν μεγάλο κτίριο στο οποίο κατοικούσαν πολλά ζωάκια…")
  • κοινωνικοποίησης (Βάλε εσύ το πρώτο, θα βάλω εγώ το επόμενο).

ΜΑΖΙ Ή ΜΟΝΟΙ:

Τι είναι καλύτερο; Να αραδιάζουμε τους κύβους στο πάτωμα και να αφήνουμε μόνο του το παιδί να αυτοσχεδιάσει; Ή να καθίσουμε κι εμείς μαζί του και να καθοδηγήσουμε το παιχνίδι;

Ίσως στην αρχή, λοιπόν, να χρειάζεται να κάνουμε το δεύτερο, ώστε να δείξουμε στο παιδί πώς μπορει να παίζει και να μην το αφήσουμε να αποθαρρυνθεί όταν δεν θα καταφέρνει να στοιβαξει τους κύβους του τον έναν πάνω στον άλλον. Στο πρώτο στάδιο, μάλιστα, μην περιμένετε να κάνει πολύ περισσότερα απο το να γκρεμίζει τον πύργο που θα έχουμε εμείς φτιάξει, ξεκαρδιζόμενο στα γέλια. Είναι κι αυτό ένα πολύ σημαντικό στάδιο στην ανάπτυξή του. Σ

Μερικές ιδέες για όταν παίζουμε μαζί είναι:

- Στοιβάζουμε εμείς τους κύβους, ονοματίζοντας δυνατά τι κάνουμε ("ας βάλουμε πρώτα εδώ τον μεγαλύτερο κύβο. Ναι, αυτόν που έχει απέξω την αγελαδίτσα"

- Μιλάμε για το χρώμα και ζητάμε από το παιδί να μας δείξει ένα αντικείμενο με το ίδιο χρώμα γύρω του ("αυτό το δαχτυλίδι ειναι το κόκκινο. Τι άλλο κόκκινο υπάρχει μέσα στο δωμάτιο; Για κοίτα καλά γύρω γύρω!"

- Το καλούμε να μετρήσουμε μαζί (έλα να μετρήσουμε τους κύβους, να δούμε μήπως λείπει κανένας. Πάμε μαζί: ένας, δύο, τρεις....)

- του δίνουμε τον κύβο να τον πιάσει και του κάνουμε ερωτήσεις. ("Είναι μαλακός ή σκληρός; Πού λες να τον βάλουμε; Ταιριάζει εδώ ή να περιμένουμε να βάλουμε πρώτα κάποιον άλλον;")

..και φυσικά πολλές πολλές ακόμα ιδέες που θα σκεφτείτε εσείς, ανάλογα με το είδος που έχετε και την ιδιοσυγκρασία ή τις ικανότητες του ίδιου σας του παιδιού. 


ΑΠΟ ΠΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑ;

Οι κύβοι είναι παιχνίδι που μπορεί να παιχτεί από την πρώιμη ηλικία του μωρού. Ουσιαστικά, μόλις το μωρό αρχίσει να κάθεται και να μπουσουλάει, μπορούμε να εισαγάγουμε τους κύβους. Η καλύτερη και πιο εποικοδομητική ηλικία για τους κύβους είναι μεταξύ 1 και 3 ετών. 

Δείτε παρακάτω τα στοιβαζόμενα παιχνίδια που σας προτείνουμε και επιλέξτε αυτό που σας αρέσει περισσότερο. Ή και περισσότερα! 

Ή αν θέλετε να τα δείτε όλα, κάντε κλικ ΕΔΩ

  

 

To the main pageNext article